فرار از دِين زندان دارد؟

سامانه پاسخگويي رايگان به سؤالات حقوقي

فرار از دِين زندان دارد؟

مشاوره حقوقي رايگان با وكيل خوب دادگستري

اگرشخصي محكوم به پرداخت وجهي شده، و پرونده درمرحله اجراييه باشد وبه دليل نداشتن وجه نقد دادخواست اعسار نمايد و چند روز بعد ملكي را براي اداي دين به دادورزي معرفي نمايد كه تكافوي بدهي را نماييد و دادخواست اعسار خود را هم استرداد نمايد و 5 ماه قبل هم ملكي را نقل و انتقال داده باشد . آيا محكوم له ميتواند شكايت كيفري تحت عنوان معامله به قصد فرار از دين شكايت كند ؟

مطابق ماده ۲۱ قانون نحوه اجراي محكوميت هاي مالي انتقال مال به ديگري به هر نحو به وسيله مديون با انگيزه فرار از اداي دين به نحوي كه باقي مانده اموال براي پرداخت ديون كافي نباشد، موجب حبس تعزيري يا جزاي نقدي درجه شش يا جزاي نقدي معادل نصف محكوم به يا هردو مجازات مي شود و در صورتي كه منتقل اليه با علم به موضوع اقدام كرده باشد ، در حكمِ شريك جرم است .

در اين صورت عين مال و در صورت تلف يا انتقال ، مثل يا قيمت آن از اموال انتقال گيرنده به عنوان جريمه اخذ و محكوم به از محل آن استيفاء خواهد شد.

فلذا مشاهده مي گردد كه به استناد ماده موصوف اعمال مجازات مذكور در صورتي امكان پذير خواهد بود كه شرايط خاصي همچون انگيزه فرار از اداي دين وجود داشته باشد.

صداي وكيل پاسخ دهنده به سوالات حقوقي شما و ارائه دهنده مشاوره رايگان توسط وكيل دادگستري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.