چگونه از صحت "زمين" و "ويلا"هاي تبليغاتي مطلع شويم؟

سامانه پاسخگويي رايگان به سؤالات حقوقي

چگونه از صحت "زمين" و "ويلا"هاي تبليغاتي مطلع شويم؟

مشاوره حقوقي رايگان با وكيل خوب دادگستري

چگونه از صحت "زمين" و "ويلا"هاي تبليغاتي مطلع شويم؟

سامانه تلفني ۱۳۱ سازمان امور اراضي و سامانه تلفني ۱۵۰۴ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري است كه مي‌توانند با آن‌ها تماس بگيرند و از طريق كارشناسان مربوطه اطلاعات مورد نياز خود را كسب كنند تا زميني كه مي‌خرند جزو منابع طبيعي يا اراضي كشاورزي غير قابل كاربري و ... نباشد.

مردم بايد قبل از خريد زمين يا ويلا در چنين مناطقي ضمن تحقيق و پرس‌وجو با چشماني باز تصميم بگيرند و در وهله نخست موقعيت مكاني و پلاك آن قطعه زمين يا ويلا را استخراج كنند و از طريق دستگاه‌هاي متولي مانند سازمان امور اراضي، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري و غيره استعلام‌هاي خود را بگيرند، چرا كه حداقل شرايطي كه مي‌تواند يك نفر را نسبت به قانوني بودن يا ارتكاب تخلف در آن زمين يا ويلا مطمئن كند، داشتن مجوز تغيير كاربري و پروانه ساخت است.

دستگاه‌هايي مانند وزارت جهاد كشاورزي، وزارت كشور، بخشداري، شهرداري و غيره مي‌توانند مجوز داشتن يا نداشتن يك زمين يا ويلا را براي واگذاري، تغيير كاربري و ساخت و ساز تاييد كنند، مردم بايد به خود و مسئولان كمك كنند، وقتي به عنوان مثال زميني را در يك باغ خريداري كنند ابتدا بايد ببينند كه اين باغ تفكيك و تقسيم شده است يا خير. ثانيا درباره مجوز داشتن يا نداشتن آن بيشتر تحقيق كنند، چرا كه تفكيك يك باغ نه تنها هزينه‌هاي مواصلاتي و سكونتگاهي بالايي براي خريدار دارد، بلكه به توليد ملي آسيب مي‌رساند.

 

صداي وكيل پاسخ دهنده به سوالات حقوقي شما و ارائه دهنده مشاوره رايگان توسط وكيل دادگستري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.